Jury 2013: Monika Onoszko

Monika Onoszko
Monika Onoszko

Ukończyła Łódzką Akademię Sztuk Pięknych, Studium Dziennikarskie na wydziale fotoreportażu oraz jako jedyna dotąd studentka z Europy wydział projektowania kimon w japońskim Instytucie Mody Onoe.

Współpracowała z takimi markami jak Warner Bros, LG Electronics czy japońskie Marino Wedding. Przez wiele lat tworzyła ubiory dla wielu gwiazd polskiego ekranu i estrady.

Jest przede wszystkim projektantką, ale edukacja dziennikarska również przydaje jej się w życiu, gdyż już od wielu lat pisze do wydawnictw branżowych o modzie, a także o wnętrzach. Od pięciu lat jest szefem działu mody w wydawnictwie Promedia. Szkoli w zakresie trendów, zasiada w jury wielu konkursów związanych z modą.

Od kilku lat realizuje kostiumy i scenografie teatralne. Współpracowała m.in. z kultowym teatrem OPT Gardzienice prowadzonym przez Włodzimierza Staniewskiego, z Teatrem Polskim we Wrocławiu, czy Teatrem Współczesnym w Warszawie.

Ma na swym koncie 14 autorskich kolekcji, które prezentowała na prawie 100-u pokazach mody w Polsce, Niemczech, Japonii, Hiszpanii, Belgii, Włoszech, Czechach i na Słowacji oraz niezliczoną ilość kolekcji, które zaprojektowała dla polskich i japońskich firm odzieżowych.

Ostatnia z autorskich kolekcji pt. La Strada sfotografowana na sesji zdjęciowej w Nowym Jorku zagościła w edycji najbardziej prestiżowego na świecie magazynu o modzie „Vogue”. Część kolekcji można było zobaczyć w edytorialu londyńskiego Total Spec Magazine, oraz w kilku nowojorskich magazynach o modzie i sztuce m.in. w prestiżowym C-Heads, a także codziennie przez dwa miesiące na najbardziej znanym światowym kanale telewizyjnym poświęconym modzie „Fashion Tv”. Najnowsza kolekcja, która powstała na zamówienie marki odzieżowej „Coocoozone” w styczniu 2013 roku uświetniła akcję Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy w Manchesterze. W swej pracy projektantki mody Monika nie bała się nawet takich wyzwań jak zaprojektowanie specjalistycznej odzieży sportowej, dla marki Jilt. Te wysokiej klasy, bardzo kobiece, a jednocześnie techniczne stroje do uprawiania narciarstwa docenił niemiecki Vogue prezentując je na swej stronie internetowej.

Advertisements

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s