Finaliści ZŁOTA NITKA 2013: Paulina Ptasznik

Opis kolekcji:
Kolekcja damsko-męska BLIND skierowana jest także do osób niewidomych i niedowidzących. Inspiracją do stworzenia kolekcji była czysta kartka papieru, a także faktura stworzona przez tekst braille’a. Zawarty tekst na asortymentach w formie wypukłego nadruku umożliwia komunikację, wyrażanie siebie. (teksty to krótkie sekwencje, które brzmią: „I look with the heart, and you?” „When the eyes are blind, one must look with the heart.” “I like to winning, and this is original hobby…”“Less is more…”) Świadome wyeliminowanie koloru na rzecz zróżnicowanej faktury ma na celu pobudzić zmysł dotyku i sprawić by ubiór stał się interesujący także dla osób niewidomych. Faktura, wypukły tekst pełni nie tylko funkcję praktyczną, ale również staje się ciekawą formą pod względem wizualnym, co wzbudza natomiast zaciekawienie u osób widzących. Kolekcja w ten sposób przybliża nam dwa różne światy percepcji. Forma ubrań jest zróżnicowana pod względem konstrukcyjnym, jednak na tyle prosta by nie sprawiała problemu w zakładaniu i noszeniu. Dodatki w postaci saszetek noszonych na biodrach są wygodną formą przechowującą najpotrzebniejsze przedmioty jak: telefon, portfel, dokumenty, itp. Nie ograniczając przy tym ruchów rąk, które pomagają w percepcji przestrzeni. Kolekcja jest zgodna z trendami na sezon wiosna-lato 2013.
Zrzut ekranu 2013-05-13 o 18.54.53
Advertisements

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s